aterforsaljar_information_facebook_kampanj 2017-08-22T19:35:16+00:00

Airmoves facebook kampanj höst & vinter 2015

AM logga_Facebookgilla

 

För annonsen på själva Facebook krävs det EJ att ni har en egen sida, annonsen är dessutom modererad under hela annonstiden för att det inte skall kunna smyga sig in några med ont uppsåt.

Vilka ser då annonsen ?

Jo de som bor i ert närområde och uppfyller kriterierna vi satt upp för att annonsen skall visas, d.v.s vår ”målgrupp”. Ålderskategori 24-65, Skall äga sin fastighet, visat intresse för energibesparing, alternativa uppvärmningskällor, ved / luftvärmepump / bergvärme o.s.v

Facebook kan på detta selektiva sätt nå de kunder som är intressanta för oss.

Vi begränsar spridningen av annonsen rent geografiskt, vilket innebär till exempel att kunder som bor uppe i Kalix inte har speciellt stor nytta av att se ett företag i Norrköping som annonserar under förutsättning att Kalixbon inte har en byggnad i Norrköpingsregionen, då kommer han att se annonsen i alla fall, vi försöker täcka in ett område på cirka 5 mil i omkrets runt annonserande butik.

Vill man nå ut till en bredare publik finns det naturligtvis ingenting som hindrar att ni delar ut annonsen vidare i ert eget nätverk / nyhetsflöde ( vilket brukar ge en otroligt bra respons)

Därför vill vi också göra kampanjerna på följande sätt:

Varje kampanj körs i cirka 2 veckor, och sedan får det området ”vila” i en vecka, skulle det vara så att fler återförsäljare i ett område annonserar så kommer vi att köra kampanjen i olika veckofaser

Ex: Vecka 1+2 Företag 1,  Vecka 3 – vila , Vecka 4+5 Företag 2 ,  – vecka 6 – Vila o.s.v

Vi tror stenhårt på annonsering via Facebook och är också därför med och subventionerar annonskostnaden.

Kostnaden för en 2 veckors kampanj är totalt 6000:- + moms

Inklusive tillverkning av annons / landningssida på www.airmove.se

Rent grafiskt kan ni se exempel på en landningssida på adressen: http://airmoveny.wpengine.com/kampanj/elda-halmstad/

Man kan dessutom på “landningssidan” föra in ett kortare lokalt budskap under annonsperioden t.e.x glöm inte att vi under vecka xx-xx har extra bra priser på etanolkaminer eller liknande, en annan bra sak är att understryka att man kan erbjuda serviceavtal eller d.y.l på kaminer / luftvärmepumpar.

Vi har även moderering av Facebook:s kommentarsfält under annonsen under hela annonstiden, detta för att undvika att icke-relevanta frågor eller allmänt svammel inte förekommer.

 

Airmove deltar med ett annonsbidrag på 3000:- och fakturerar deltagande företag 3.000:- + moms / annonsperiod, kontinuitet och repetition har visat sig vara det absolut bästa för resultatet alltså rekommenderar vi att man annonserar i minst 2 perioder.

 

Se nedan de 2 annonser vi kommer att börja använda oss av under höstens aktiviteter.

facebookbild-airmove-utan-loggor

 

11863406_322649391192362_7447064442123328121_n

 

 


 

Tag kontakt med:

Stefan : 010 – 498 34 43

Pekka: 010 – 498 34 41

För mer information / bokning.


 

 

 

 

image-wave-separator-half